Veelgestelde vragen - Rechtsbundel | Juridisch advies ondernemers

                                        Wat je wil weten…

over je lidmaatschap

Maak een keuze voor het Basis of Totaal lidmaatschap. Bekijk hier de 2 varianten. Heb je een keuze gemaakt? Neem dan contact met ons. Wij schrijven samen je bedrijf in als nieuw Rechtsbundel lid. Hierna kun je direct gebruik maken van alle voordelen.

Een lidmaatschap van Rechtsbundel duurt minimaal 12 maanden en loopt bijvoorbeeld van 12 maart 2018 t/m 11 maart 2019. Vervolgens kan het lidmaatschap verlengd worden. Natuurlijk kies je zelf wanneer je het lidmaatschap laat ingaan.

Ja, dat kan. Het Basis of Totaal lidmaatschap van je bedrijf kun je op ieder gewenst moment up- of downgraden. Neem hiervoor contact met ons op. Wij verwerken deze aanpassing dan in ons systeem. Houd er rekening mee dat indien het Totaal lidmaatschap wordt omgezet naar een Basis lidmaatschap, een aantal voordelen wegvallen. We monitoren je bedrijf dan niet langer en het Rechtsbundel keurmerk vervalt. Een deelname aan de masterclasses en netwerksessies is niet meer mogelijk en ook vervalt het 20% kortingspercentage in geval van opdrachten aan onze specialisten.

We hebben getwijfeld over het bieden van deze mogelijkheid. Uiteindelijk hebben we besloten om dit niet te doen. Rechtsbundel investeert veel in de onderneming en zakelijke contacten van haar leden. Zij wil daarom samenwerken met serieuze ondernemers, die daadwerkelijk willen investeren in hun bedrijfsgroei. Ook voor de andere leden is een stabiel zakelijk netwerk belangrijk. Vandaar onze keuze voor een minimaal jaarlijks lidmaatschap, zonder maandelijkse opzegmogelijkheid.

Het lidmaatschap van je bedrijf kun je jaarlijks opzeggen. Houd hierbij rekening met de standaard opzegtermijn van 2 maanden voor het einde van de looptijd. Opzeggen doe je schriftelijk of per email via info@rechtsbundel.nl.

Ja, dat kan. Een groot aantal van onze leden heeft meerdere bedrijven, bijvoorbeeld  in de detailhandel en daarnaast in het vastgoed. Afhankelijk van je persoonlijke wensen, kunnen al je bedrijven lid worden van Rechtsbundel. In lijn hiermee kunnen al je bedrijven worden opgenomen in je online portal, waardoor je steeds het volledig overzicht behoudt. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Neen, Rechtsbundel zelf is geen verzekeraar. Verzekeraars dekken jou als ondernemer en je bedrijf in voor situaties waarin het misgaat. Hierdoor kun je gemaakte kosten of geleden schades vergoed krijgen. Rechtsbundel richt zich op de voorzijde van je organisatie en wil door haar werkwijze voorkomen dat het misgaat. Wel werkt Rechtsbundel nauw samen met verzekeringsmaatschappijen en intermediairs, om jou en je bedrijf van de beste verzekeringen te voorzien. Maatwerk is hierin belangrijk.

over je voordelen

Onze helpdesk bereik je online via de chat, telefonisch via 085-750 10 17 of per e-mail via info@rechtsbundel.nl. Onze juristen zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 17.30u. Op je e-mails reageren wij zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 24 uur.

Tijdens de bedrijfsanalyse neemt een van onze advocaten of juristen je bedrijf kritisch onder de loep. Via onze gedetailleerde vragenlijst, gebaseerd op álle expertisegebieden, krijgen wij de aanwezige risico’s binnen je bedrijf boven tafel. Na afloop ontvang je ons een uitgebreide digitale rapportage. Deze bevat de vastgestelde verbeterpunten en onze aanbevelingen. In overleg met jou voeren wij de verbeterpunten vervolgens intern door.

Kort gezegd, in al je bedrijfsuitingen. Doorgaans plaatsen onze leden het keurmerk op hun website, maar dit kan bijvoorbeeld ook op je briefpapier of officiële bedrijfsdocumenten, dan wel in je mailings of sociale mediakanalen.

Dat kan vrij eenvoudig via je webomgeving. Wordt je bedrijf lid van Rechtsbundel, dan leggen we je uit hoe je van de incassomodule gebruik kan maken.

Maak best een onderscheid tussen het buitengerechtelijk en het gerechtelijk incassotraject. In het eerste geval komen we er zelf uit met je debiteur, in het tweede geval dienen wij de rechtbank hiervoor in te schakelen. Het buitengerechtelijk traject kost je bedrijf helemaal niets; de incassokosten verhalen we steeds op je debiteur. Vergeet incassofees en andere succesvergoedingen, je ontvangt via onze incasso-advocaten altijd de volledige hoofdsom.

In het gerechtelijk traject moet je rekening houden met de kosten van onze gerechtsdeurwaarder, onze incasso-advocaat en de rechtbank. Echter verhalen wij ook deze kosten zoveel mogelijk op je debiteur.

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze incasso activiteiten.

Deze korting geniet je bij elke concrete opdracht aan een van onze specialisten. Denk bijvoorbeeld aan het laten opstellen van je maatwerk overeenkomst door een van onze advocaten, het laten oprichten van je BV via een van onze notarissen of het laten registreren van je merk via ons merkregistratiebureau.

Let op: deze korting geldt enkel voor Totaal leden.

Het aantal georganiseerde masterclasses en netwerksessies neemt ieder jaar toe. Rechtsbundel organiseert zelf samen met haar specialisten tweemaandelijks inhoudelijke masterclasses. In samenwerking met enkele netwerkorganisaties kunnen de Rechtsbundel leden hiernaast maandelijks netwerkbijeenkomsten bijwonen. Het delen van kennis en contacten staat altijd centraal.

Een overzicht van de masterclasses en netwerksessies vind je terug in je webomgeving.

Een derdengeldenrekening, ook wel kwaliteitsrekening of escrow account genoemd, is een rekening die wordt beheerd door een onafhankelijke stichting. Onder meer de notaris, de advocaat of de gerechtsdeurwaarder maakt (verplicht) hiervan gebruik. Denk aan de overdracht van vastgoed of aan de incassopraktijk.

Bij het zakendoen biedt de derdengeldenrekening een grote mate van zekerheid. De betalende partij weet dat het overeengekomen bedrag pas door de stichting wordt doorgestort op het moment van correcte levering door de ander. De partij die de dienst of het product levert ontvangt bij correcte levering het door te storten bedrag meteen op haar rekening. Deze is hierdoor verzekerd van een snelle betaling zonder risico’s.

Met name in de bouwsector, bij risicovollere transacties van enige omvang en bij het internationaal zaken doen maken onze leden in toenemende mate gebruik van deze voordelige werkwijze. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Je krijgt toegang tot je eigen webomgeving, die een onmisbaar onderdeel van je organisatie zal vormen. De portal kent tal van functionaliteiten, die je worden aangeboden in een (uiteraard) sterk beveiligde omgeving. Zo kun je in je portal onder meer onze modeldocumenten downloaden, je eigen belangrijke bedrijfsdocumenten opslaan, je incasso’s uploaden, (video)chatten met onze juristen, je inschrijven voor onze masterclasses en nog veel meer. Onze portal is voortdurend in ontwikkeling.

Neem contact met ons op voor een uitgebreide toelichting op de functionaliteiten.

                    Staat je vraag er niet bij?

Rechtbundel_Keurmerk_logo

goedgekeurd!

Onze leden herken je aan het Rechtsbundel keurmerk. Als drager van ons keurmerk wekt je bedrijf vertrouwen, waardoor je sneller tot zaken komt. De praktijk wijst hiernaast uit dat je minder snel in conflicten verzeild raakt én dat je debiteuren sneller betalen. Je bedrijf wordt immers omringd door de beste specialisten. Hierdoor sta jij steeds een stapje voor!

0
Connecting
Even geduld ajb...
Vraag over onze diensten?

Momenteel is er geen medewerker beschikbaar.

Je kunt een bericht achterlaten.

Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.30 uur.

Je naam
Je e-mailadres
Je vraag
Vraag over onze diensten?

Hoi, waarmee kunnen wij je helpen?

* Naam
Vraag
Vraag over onze diensten?
Feedback

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?